20 junio, 2007

Decàleg d’una bona bioquímica (I)

Tot sovint hem tingut converses interessants al respecte del que és essencial en una bioquímica (parlo en femení, perquè l’existència de bioquímics al meu laboratori es recorda vagament com un miratge... però em consta que existeixen). No és una qüestió del que és important, sinó essencial. No sobre coneixements, sinó aptituds. No tothom pot ser concertista de piano, així com no tothom ha estat genèticament dissenyat i ha tingut la sort de desenvolupar-se en un ambient propici per convertir-se en una figura adaptada al treball d’una bioquímica.

Primer de tot, un fet absolutament comprovat i àmpliament discutit i, finalment, mai rebatut: Una bioquímica té una bufeta urinària ja sigui de capacitat extraordinària, o bé de contenció sobrehumana. Òbviament, l’esfínter urinari és també un element a tenir en compte. Per una bioquímica, primer és la feina i després la micció. La bioquímica ha desenvolupat la capacitat d’assumir amb naturalitat d’anar al lavabo amb un ‘timer’ o cronòmetre que marca el temps exacte màxim del que disposa per orinar. De la mateixa manera, potser en alguna ocasió hom pot tenir la oportunitat d’observar que pot sonar una alarma en el lavabo i aparèixer una bioquímica per darrera la porta sense immutar-se. Altres ocasions en que la bioquímica comparteix la seva vida diària amb el ‘timer’ i la relació íntima que entre ells s’estableix queda fora d’aquest recull imprescindible.

Properament, tractarem el tema de l’ambient de treball d’una bioquímica.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Revisant webs dels meus favorits que tenia oblidades he entrat en aquesta:

http://avaxhome.org/ebooks

on hi ha molts llibres de medicina i biologia,etc per descarregar. Et recomano que li facis una ullada.

manu.

N dijo...

Sílvia,

una estona d'aquestes m'has d'explicar coses del tal "timer", ja que l'última frase que has escrit em genera molta curiositat...

Anónimo dijo...

Juas juas. Molt bé. Imagino que tens prou material per fer les nou entrades que queden d'aquest tema.

S dijo...

Narcís, el tal 'timer' és un tio gran (o un gran tio, et deixo triar) que ens ajuda molt a controlar-ho tot ;)

Àlex, ahir en un moment em van sortir 5 capítols. Espero no perdre l'inspiració i poder-ne tenir 5 més aviat. De moment tinc temps...