12 marzo, 2009

Què m'està passant...

Fa molt que no escric. Suposo que podria buscar excusa, però no en tinc ganes. Més que excusa, potser una explicació. No us imagineu la de vegades que penso "això ho posaré al blog" just abans que es dilueixin les ganes de fer-ho. Abans, molt abans, quan vaig obrir el blog, passava moltes hores a la feina i, per aprofitar l'últim moment, sovint escribia alguna entrada abans d'anar a casa. Ara ja no tinc ganes d'estar-me tantes hores al despatx (tot i que ara hi sóc... és ben bé que si no escric aquí no ho faig enlloc) i quan arribo a casa, hi ha massa coses a fer o no fer. En tot cas, ja se m'han passat les ganes.
També és veritat que abans tendia a mirar un a un els blogs dels amics, per lo que em guardava un cert temps diari per la tasca en qüestió en què també venia inclos el temps per escriure jo en el meu. Ara, amb el Google Reader, és tant fàcil com entrar, mirar si hi ha alguna novetat en la llista de blogs que tinc posada, mig minut si no hi ha res, cinc o deu si hi ha alguna novetat, i tornem a la feina. Haver perdut el temps que normalment "perdia" per seguir els blogs dels altres, ha tingut conseqüències greus. El primer és el tema d'aquesta parrafada. El segon, la meva aportació com a comentarista de blogs ha disminuit en picat. I això també és una de les coses que hauria d'intentar recuperar. Sobretot, perquè el no visitar un per un els meus blogs habituals, m'ha fet perdre el costum de xafardejar els comentaris a les entrades dels altres, i amb això es perd el 90% de la màgia.
Hi ha un bloqueig conceptual també. Encara navego una mica en el sentit que li vull donar a aquest blog. Al principi, en feia prou amb posar-hi alguna recepta, explicar algun viatge, pel·lícules... Cada cop les entrades són més inútils, en el sentit que tenen menys sentit de ser. M'he comprat una bici, m'he comprat un ordinador, m'he tret un queixal, he fet donuts (i encara no he penjat les fotos que vaig fer fa dies...). A qui li importa. No sé, cada cop li trobo menys sentit a un diari personal per internet. No perquè m'hagi agafat de cop un sentit de ridícul extrem. Més aviat que m'adono de la falta d'interès que té. Així que el que fins ara eren entrades, ara són pensament que passen de llarg pel cap i que no arribo ni a escriure, perquè no crec que valguin la pena.
Suposo que ja no escric perquè tinc millors coses a fer (o a no fer, que tenir temps per no fer res també és important) i perquè el que faig o no faig ja no tinc ganes de publicitar-ho. Però m'agrada la idea de tenir un blog i m'agrada la idea d'intentar tenir, algun dia, força públic. El que necessito és reflexionar sobre el contingut (cosa que estic fent desde fa uns dies, i ja començo a tenir mig clar el canvi de rumb) i la forma.
De moment, quedo en "standby".

5 comentarios:

MANEL TORRES dijo...

L'important és que escriguis el que escriguis, escriguis o no escriguis, ho facis perquè tinguis la necessitat de fer-ho, de dir alguna cosa, de donar un cop de puny o acaronar l'aire.

Txapulín dijo...

Molt interessant reflexió. El que em sap greu dir-te és que els (molts, malauradament) cops que he llegit alguna cosa semblant en un blog, aquesta ha estat la última entrada, i em sabria greu que aquí fos així.

Això és com tot a la vida, trobes una afició, li dediques un temps, i arriba un dia que te n'adones que ja has perdut l'interès.

Jo penso que quan sents que has de fer una cosa per obligació, és el moment de deixar-ho.

Per altra banda, en general sento que hi ha hagut un abandó de la gent envers els blocs: la gent visita i comenta menys, i és el primer cop que sento algú que diu que és culpa de tenir-ho tot al google reader. Potser tens raó, perquè estadísticament les subscripcions al google reader (i altres agregadors) no han deixat de créixer. Una altra possible causa és que la gent s'està movent a altres mitjans més immediats com twitter i facebook.

De tota manera, per acabar, dir-te que jo segueixo amb el meu bloc, i espero no cansar-me.

S dijo...

Gràcies! Txapu, espero que no sigui un adéu. Fa dies que tinc idees al cap per escriure, però impliquen un canvi força brusc al blog, amb més opinió i menys coses supèrflues. Així que no tinc excuses, però potser acompanyo el canvi de to amb un canvi de look i això si que necessita més temps. Però jo a tu, et continuo seguint, eh!!!

g-i-b-a dijo...

Ei...

A mi em mola anar llegint el que dius, les teves palles mentals em molen!!!

Ara que ja no ens veiem tant sovint, m'agrada anar-vos seguint virtualment, i em sabria greu que aquesta fos l'última entrada.

Jo tambñe tinc la sensació de inutilitat d'anar escrivint coses al blog, però és una manera de cremar el temps.

apali, espero les fotos dels dònuts (tenien forat???)

g

Anónimo dijo...

Per que no:)