16 febrero, 2009

The incredible doughnuts' world

Feia molt que havia abandonat aquestes entrades, però m'ha agafat de nou per aquí. Fa poc, la Bea ens va recomenar aquesta recepta que ella havia tret d'aquí (i que jo he trobat a altres llocs, com per exemple aquí). No és que siguin similars, és que són literalment iguals. Així que, com que jo els he probat de fer i han triunfat moltíssim, la traduiré i la reproduiexo amb llibertat.

Ingredients:

  • 300 gr. de farina de força (és farina per fer pa, no la normal)
  • 200 gr de farina normal (pot ser la de reposteria)
  • 80 gr. de sucre
  • 5 gr. de sal
  • 20 gr. de llet en pols
  • 20 gr. de llevat de pa (no els sobres Royal, sinó l'especial de panaderia -Maizena, Vahine, o similar-)
  • 230 gr. d'aigua tèbia
  • 1 ou mitjà (60 gr.)
  • 40 gr. de mantega o margarina
  • Opcional: vainilla.

Es barregen bé tots els ingredientes secs: les farines, el sucre, la sal, la llet en pols i el llevat (jo no hi he posat vainilla, però vindria aquí).
S'afegeix l'aigua tèbia (si està freda, el llevat no treballa bé, i massa calenta tampoc funciona) i l'ou batut.
Barregem bé. En aquest punt, és molt i molt enganxosa, però s'ha de barrejar bé.
Afegim la mantega i barregem fins que quedi ben incorporada. Progressivament es va desenganxant de les mans fins que deixa de ser enganxosa, quan la mantega està ben absorbida. Pot fer falta afegir un xic de farina (a mi no m'ha calgut) però espereu ben bé a que tota la mantega estigui absorbida per saber-ho.
Fer una bola i deixar reposar 45-60 mins en un lloc sec, calent i sense corrent d'aire.
Passat aquest temps, s'amasa una mica més, s'estira fins a un gruix de 1 cm (paciència, això costa perquè la farina de força fa que la masa sigui molt elàstica) i es tallen els donuts amb dos talladors de diàmetres diferents.
Es deixa reposar novament uns 45 minuts sobre paper de cuina (creixen i es fan moooolt esponjosos).
Fregir a foc mig amb un oli suau (de girasol, per exemple). És prou ràpid, així que vigileu que no es cremin!

Ja només falta decorar! Jo he probat 4 versions: espolvorejats amb una barreja de sucre glassé i canyella, amb un glassejat de sucre i clara muntada (200 g sucre glasse, 10 mL aigua, 1 clara d'ou, batre fins al punt de neu, uns 5 minuts), amb cobertura de xocolata negre i amb xocolata blanca. Els 4 han triunfat!!!

Com que no vull posar una foto artificial sinó dels meus donuts artesans, i em vaig oblidar de fer-los una foto (bé, no em vaig oblidar, però els hi vaig fer amb la Holga), m'esperaré a tornar-ne a fer el proper cap de setmana per afegir la foto!

2 comentarios:

Dani dijo...

certifico que els donuts estan de muerte!!!!

g-i-b-a dijo...

Visca el colesterol!!