29 abril, 2007

Der fliegende Holländer


El passat dimarts 24 d'abril vaig tenir la oportunitat d'anar al teatre del Liceu per primera vegada per anar a veure l'òpera 'Der fliegende Holländer (L'holandès errant)' de Richard Wagner. Es tracta d'una òpera en tres actes sense pausa que ens situa la història a les costes de Noruega on un mariner maleït (l'holandès) busca la solució a la seva dissort en l'amor de la filla (Senta) del capità noruec Daland a canvi dels seus tresors. Senta, compromesa ja amb el caçador Erik, coneix la història de l'holandès de temps ençà i n'està enamorada, pel que no dubtarà en sacrificar-se per ell. Òbviament, aquesta història tant clara, passarà pels seus moments de malentès i acabarà de forma tràgica, però alhora evident.

Haig de dir que aquesta és la meva segona incursió en la òpera, la primera vegada va ser fa 15 anys quan vaig anar a veure Tosca de Puccini, i que la música de Wagner es bastant més fosca i dura del que imaginava (curiosament, em va recordar totalment a les bandes sonores de les pel·lícules antigues de mariners), però la veritat és que l'experiència em va encantar i espero tornar a repetir-la aviat.

No hay comentarios: